اخبار, تلفن همراه

آیا آیفون 16 رجیستری میشود ؟(آخرین وضعیت رجیستری آیفون 16)

رجیستری آیفون 16

آیفون 16، جدیدترین مدل گوشی‌های هوشمند اپل، به تازگی معرفی شده است و بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به فناوری در انتظار هستند تا بدانند آیا این دستگاه قادر به رجیستری در ایران و  خواهد بود. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

در ادامه به این سوال که آیا آیفون 16 رجیستری میشود پاسخ خواهیم داد

رجیستری یعنی چه؟

رجیستری گوشی‌های هوشمند به فرآیند ثبت اطلاعات دستگاه‌ها در یک پایگاه داده رسمی گفته می‌شود. این کار به منظور جلوگیری از قاچاق و همچنین شناسایی و پیگیری گوشی‌های سرقتی انجام می‌شود. در بسیاری از کشورها، برای استفاده از شبکه‌های تلفن همراه، گوشی‌ها باید در سیستم رجیستری ثبت شوند.

تاریخ عرضه آیفون 16

تاریخ عرضه ایفون ۱۶ نهم سپتامبر ۲۰۲۴ مصادف با ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ بود که در سالن استیو جابز اپل پارک برگزار شد. در این رویداد، اپل از چهار مدل جدید سری ۱۶ مانند نسخه استاندارد، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ایفون ۱۶ پرومکس رونمایی کرد. البته در این رویداد محصولات دیگری چون سری ۱۰اپل‌واچ‌ها، نسل دوم نسخه اولترای ساعت این برند و محصولات پرطرفدار دیگری نیز معرفی شده‌اند.

پس از رونمایی رسمی، پیش‌فروش این مدل آغاز می‌شود و عرضه رسمی آن نیز یک هفته بعد از مراسم رونمایی انجام خواهد شد. طبق گفته‌های اپل، این مدل جدید با بهبودهایی در زمینه دوربین، باتری و پردازنده همراه خواهد بود که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

رجیستری آیفون 16
رجیستری آیفون 16

وضعیت رجیستری آیفون 16

بسیاری از کشورها قوانین خاصی برای رجیستری گوشی‌های هوشمند دارند. برای مثال، در ایران، گوشی‌های جدید باید در سامانه همتا ثبت شوند. اپل معمولاً با دولت‌ها و نهادهای مربوطه همکاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که محصولاتش به‌راحتی قابل رجیستری هستند.

با توجه به این مورد که آیفون 15 و 14 رجیستری نشدند ، در این مقاله بررسی میکنیم که احتمال رجیستری آیفون 16 چقدر است ؟

در پی این مصاحبه اقصاد آنلاین با سینا تفنگچی، متخصص هوش مصنوعی فناوری‌های نوین رسانه‌ای ، او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در مورد مسئله رجیستر آیفون، به دولت جدید خوش‌بین بود گفت:«بهترین زمان برای اینکه دولت جدید نحوه برخورد خود با فرآیند رجیستری را نشان دهد، همان زمان ورود آیفون ۱۶ به بازار است.»

او ادامه داد:« درواقع برای اینکه وعده‌ی آذری جهرمی در موردتعامل وزارت ارتباطات با وزارت صمت در مسیر تسهیل حق مجوز آیفون را پیگیری کنیم تا متوجه شویم که راست بوده یا صرفاً یک وعده بوده است، باید حداقل تا زمان رونمایی آیفون ۱۶ صبر کنیم. ما نباید با دولت جدید عجولانه برخورد کنیم، باید صبر کنیم تا فرصت لازم را به دست بیاورند و سیاست‌های راهبردی خود را تبیین کنند و بعد نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهیم.

پس با روی کار آمدن وزیر ارتباطات جدید می‌توان این انتظار را داشت تا توسط بازنگری سیاست‌های رجیستری گوشی همراه، آیفون ۱۶ رجیستر شود.

نظر کارشناس گجت در مورد رجیستری آیفون 16 چیست؟

با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم و چشم امید به اقدامات دولت جدید ، احتمال رجیستری آیفون 16 به مراتب بیشتر از دو سال گذشته است . در حال حاضر هم دولت و هم مردم از رجیستر نشدن آیفون متضرر میشوند . با وجود ممنوعیت واردات آیفون های 14 و 15 ارقام بزرگی از واردات قاچاق این دو گوشی موبایل تخمین زده میشود که از آن دولت هیچ در آمدی کسب نکرده است .

با این همه هیچ قطعیتی در رجیستر آیفون 16 وجود ندارد . برای اطلاع از آخرین اخبار رجیستری آیفون 16 ، گجت استور رو در اینستاگرام و سایت دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *