اخبار, گوگل

با “تایم لپس” تغییرات اقلیمی ۳۷ سال اخیر گوگل ارث را ببینید!

Blog Post Google Earth News

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

تایم لپس

تاریخچه تایم لپس

از آنجایی که گوگل همیشه راهی برای سرگرم کردن مردم در نظر می‌گیرد از زمان راه اندازی گوگل ارث، بر ایجاد یک ماکت سه بعدی از جهان متمرکز شده است که با جزئیات باشکوه سیاره زمین را منعکس می‌کند. طی ۱۵ سال گذشته، میلیاردها نفر به Google Earth مراجعه کرده‌اند تا زمین را از نقاط بی انتها کشف کنند.
اکنون می‌توانید در بزرگ ترین به روز رسانی گوگل ارث از سال ۲۰۱۷ با مراجعه به g.co/Timelapse سیاره زمین را در ابعادی کاملا جدید مشاهده کنید و تغییراتی که از ۳۷ سال پیش تاکنون رخ داده است را به صورت ۴D ببینید. همچنین بیش از ۸۰۰ فیلم با کیفیت ۴K برای کسانی که جزئیات بیشتری برای برخی مناطق جغرافیایی می‌خواهند در یوتیوب آورده شده است

befor and aftar google earth

 

تایم لپس چگونه به وجود آمد؟

این قابلیت با افزودن تصاویر متحرک Timelapse به Google Earth به وجود آمده است. برای آن بیش از ۲۴ میلیون تصویر ماهواره ای از ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۰ جمع آوری شده که نمایانگر چهار میلیارد پیکسل هستند. بیش از دو میلیون ساعت پردازش در هزاران ماشین در Google Cloud طول کشیده است تا ۲۰ پتابایت تصویر ماهواره ای را در یک موزاییک ویدیویی در اندازه ۴.۴ تراپیکسل جمع کنند. (این معادل ۵۳۰،۰۰۰ فیلم در رزولوشن ۴K است!) تمام این محاسبات در داخل مراکز داده بدون کربن و ۱۰۰% تجدید پذیر گوگل انجام شده است. این مراکز بخشی از تعهدات گوگل برای کمک به ساختن آینده بدون کربن است.

همکاری

این ویژگی با همکاری آژانس فضایی اروپا (ESA)، کمیسیون اروپا، ناسا (NASA) و سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) ممکن شده است. طی این همکاری به کمک فعالیت ۲۴ ماهواره از ۳۷ سال گذشته‌ی زمین تصاویر باکیفیتی تهیه شده و لایه‌ی جدیدی به گوگل ارث افزوده است که نگاه تازه‌ای به گذر زمان در سیاره‌ی زمین فراهم می‌کند. Timelapse همچنین روندهای زیبای زمین شناسی طبیعی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال ماسه های ساحلی کیپ کد، که به آرامی به سمت جنوب تغییر می‌کنند. این رد پای زمان در مجموعه مکان‌های ویژه “تغییرات مسحورکننده” ثبت شده است. تایم لپس در گوگل ارث بزرگ‌ترین فیلم روی کره زمین است. می‌توانید با بزرگ‌نمایی در موقعیت جغرافیایی مورد نظر کاوش کنید.

با تایم لپس می‌توانید نه تنها مشکلات زمین بلکه شگفتی‌های آن را هم ببینید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *