اخبار, حوادث

تصادف مرگبار خودروی تسلا با درخت!

tesla main 1 1

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

در اثر تصادف مرگبار خودروی تسلا مدل اس تسلا 2019 در تگزاس، دو آقا با سنین 70 و 59 سال کشته شده‌اند.

این تصادف مرگبار خودروی تسلا 28مین حادثه شرکت تسلاست که توسط سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) بررسی شده است. به گفته هرمان «تصادف در روز شنبه در خیابانی نزدیک هیوستون با سرعت بالا اتفاق افتاد و به دلیل منحرف شدن از جاده و برخورد با درخت منجر به آتش سوزی شد» و اینگونه که خبرگزاری محلی KPRC آمریکا اظهار داشته با وجود ریختن حدود 32 هزار گالون آب به دلیل باتری‌های لیتیومی تعبیه شده در این ماشین برقی آتش شعله ورتر می‌‍‌‌شده است. در نهایت آتش نشانان با تماس با شرکت تسلا برای خاموش کردن آتش چاره جویی کردند و در طی 4 ساعت موفق به خاموش کردن آن شدند.

tesla main 2به دلیل اینکه سرنشینان در صندلی عقب و کمک راننده بوده‌اند از این‌رو احتمالا موقع تصادف ماشین در حالت رانندگی خودکار بوده است. ایلان ماسک صاحب تسلا گفته است که به عملکرد خودروهای بدون راننده خود اطمینان دارد. سیستم راننده خودکار تسلا (Autopilot) یک سیستم کمک راننده است که به رانندگان اجازه می‌دهد در برخی موارد دست خود را از فرمان بردارند و رانندگی را برای آن‌ها آسان می‌کند. ولی طبق گفته تسلا با وجود این امکان راننده باید بر ماشین نظارت داشته باشد و این امکان ماشین را مستقل و به طور کامل بی‌نیاز از راننده نمی‌کند.

ماسک در توییتی فعال بودن این قابلیت را رد کرده و اظهار داشته که “راننده خودکار برای فعال شدن نیاز به خطوط دارد که این خیابان فاقد آن است”

تسلا به داده های عملیاتی و تشخیصی تحویل شده به سرورهای خود در “فواصل منظم” از ماشین که توسط پلیس توقیف شده است، دسترسی دارد. اینکه آیا محققان قادر به بازیابی مستقیم اطلاعات از دستگاه ضبط کننده اطلاعات رویداد در وسیله نقلیه هستند یا خیر مشخص نیست. در ساعتی قبل از حادثه ماسک توییتی زد و در آن گفت “تسلا با خلبان اتوماتیک در حال حاضر 10 برابر کمتر از وسایل نقلیه متوسط ​​تصادف دارد”

tesla main 3

سیستم راننده اتوماتیک تسلا که از سال 2016 حداقل در سه خودروی تسلا درگیر در تصادفات مرگبار ایالات متحده کار می کرد، تحت نظارت روزافزون قرار گرفته است.

NHTSA ماه گذشته به رویترز در تصادفاتی که به استفاده از راننده اتوماتیک مرتبط بوده گفته است که از 27 مورد تحقیق ویژه در مورد تصادفات وسایل نقلیه تسلا، 23 مورد از آنها همچنان فعال هستند. تسلا به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد و سهام آن دوشنبه قبل از افزایش 1.5٪ در معاملات خود پس از توییت ماسک، 3.4٪ بسته شد.

سناتور ریچارد بلومنتال، یک دموکرات، در توییتر خود نوشت که “استفاده از سیستم بدون راننده تسلا یا هر سیستم دیگر نباید خطر مرگ داشته باشد. پیشرفت در فن آوری رانندگی قبل از هر چیز باید ایمن باشد.

به گفته NTSB هم که توصیه های ایمنی را ارائه می دهد، تحقیقات “بر روی عملکرد وسیله نقلیه و آتش سوزی پس از حادثه” متمرکز است و ادامه دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *